Apr 27, 2009

yay!!

aku dan incik tunang telah lama merancang utk membeli rumah, before engaged lg sudah terberangan. memikirkan harga rumah sesuka hati naik every year, maka we decide to buy one this year. nk tunggu lelama, harga makin naik, maaf ye, kami tidak mampu kalo dh harga 300++K. kitorang bercadang utk mecari rumah selepas tunang. house hunting! memang harus mencari rumah di kawasan dekat dgn sg buloh pasal... I CANT STAY AWAY FROM MY MOM! hihi. incik tunang juga bersetuju. memang la setuju pasal rumah parent dia pon kt sg buloh juga. 

waktu dating kitorg time tu byk dihabiskan dgn mencari rumah. xpe, masa itu sgt berbaloi, x rasa mcm wasting time pon pasal kitorg memang eager nk cari rumah. dipendekkan cerita, kitorg telah terjatuh chenta dgn rumah ala2 the chocolate factory mr willy wonka!! ape lg, masok rumah contoh la dan terus terpikat lg. aku suka giler design rumah ni, dining n living diorg dh siap seperate kan dh. nk g dining area, naik beberapa anak tangga. aku suka! plus bilik air pon x share utk setiap bilik dan yg penting master bedroom sgt memuaskan hihi :p. trus aku ckp dgn incik tunang, "chop! nk rumah yg ini!". incik tunang pon membalas "sabaaa.. jgn excited sgt cik meeza, kang jadik mcm hari tu, awak jugak yg frust". baiklah..., aku cuba untuk tidak begitu excited. tp! aku x buleh, nk excited jugak! aku memang suka excited lebih2, pastu x dpt frust menonggeng sorg2. kitorg trus masok sales office. tinggal 20 unit lg, lega, lega. a week after, kitorg dtg semula booking rumah. dan yay! kitorg berjaya memiliki sebuah rumah :D

ehem, ehem, rumah kami (berangan sudah) di Alam Budiman(Impiana 1), Shah Alam. Date of completion: end of this year/early next year. kitorg bajet dpt kunci bulan mac kot. masalah rumah settled! next, mengumpul duit untuk membeli perabot rumah. 

rumah contoh alam budiman:

living area

family hall

dining area

master bedroom

kitchen

main entrance




12 comments:

  1. wahhhh!!! nak datang! nak datang!! da pindah kasik tau.. tak kask tau siapp!!

    ReplyDelete
  2. eh, musti kasik tau punye. dgn harapan kamoo buleh hadiahkan tv plasma ke.. x pon, sofa 5 seater pon jadik la ;p

    ReplyDelete
  3. nak jd your neighbour leh x???
    huhuhu...
    leh lah...

    ReplyDelete
  4. nk jd neighbour? buleh la cik ezreen! sgt buleh :D. nant kite buleh tuka2 lauk hihi.. cepat, cepat, soh farid booking skg.

    ReplyDelete
  5. buleh2...
    nnti xcukup bhn nk msk, leh mintak kt cik meeza..

    musti mahal heregenya...
    xsggup nk tgk jumlah kosong yg ada kt blkg no pertama itu..
    huwaaa...

    ReplyDelete
  6. oh tidak cik ezreen ku sayang... harga dia x sampai 300K pun. kalo memahal aku pun tidak mampu huhuhu

    ReplyDelete
  7. mmg xsmpi RM300K tp RM299K kn?
    Hehehe...

    Tetapi rekabentuk dlmannyer sgt tip top..
    Sgt berbaloi....

    ReplyDelete
  8. oh tidak.. tidak la cik ezreen hihi

    ye, saya setuju, rekabentuk dlman sgt memuaskan hati :D

    cepat, saya menunggu kamu menjadi jiranku :)

    ReplyDelete
  9. Bile saya mmberitahu en farid ttg rncgn ini...
    tau x pe jwpn dier...???

    "Sayang kite buat dan beli satu2 la dulu...
    Mane blh beli sume skaligus..."

    Mencilah!

    p/s:xpelah..nnti sya dtg mjeguk rmh br cik meeza ye??
    Untuk melepaskan gian..
    hehehe...

    ReplyDelete
  10. ep, ep, jangan durhaka :p
    xpe, betol gak ckp farid tu, korang pon belom nk kawen lg kan, kan? err...ke nk kawen dh?

    nant dh nk kawen, korang start cr umah. serius korang akan berasa legaaaaa hihi

    p/s: buleh aje cik ezreen, saya nantikan kedatangan kamu. owh ya, jgn lupa buah tgn :p

    ReplyDelete
  11. cantek umah ko..
    dah pindah nnt,jgn lupa ajak aku..
    dah pindah ye..bukan ms nak pindah..
    hahaha..

    ReplyDelete
  12. ina: terima kaseh puan marliana hihi.. cis! time nk pindah tu la aku panggil kau tau. aku akan menghantui kau. time dh pindah pon aku panggil. kan kau janji nk kasik aku peti ais 3 pintu kan. jadi aku jemput la kau. haha

    ReplyDelete