Feb 15, 2012

pavlova

ok baru tau PAVLOVA adalah sedap!! selama ni memang pandang je sebab nak beli mahal haha. tapi tetibe kak yan amek tempahan pavlova dgn hanya rm70 sahaj. jadi haruslah order kan. memang tak menyesal langsung. sedap sangat! aku memang tak suka kek kek ni kecuali la cheese cake tapi pavlova? memang sedap! ok tu je nak cakap. yang penting sekarang i dah rindu pavlova. cemana? ok tunggu gaji kite order lagi :p



nyummy


sape sape rasa nak order boleh try kak yan punye pavlova :)
https://www.facebook.com/#!/norkhazian.cakes




Feb 10, 2012

miqa ke kebun binatang

last monday hari tu bawak miqa jalan jalan pegi kebun binatang. indon ckp zoo tu kebun binatang hehe. eksaited ok. kite tengok gambar je la eh. nak cerita ceriti jejari ini tetibe malas taip taip. mungkin sebab hari ni hari jumaat kot. oh takde kene mengene eh? oh ok kite tengok je picas cas cassss



suka fish. fish datang dekat dia peluk kite kuat kuat


MIL saya hihi



atok kesayangan miqa


'elepen' kata miqa


kusyuk gile tengok 'elepen'




tengok lion lepas tu dia cakap 'aminnn' siap tangan sapu muka. ehhh motif?







'cowwww, mmmoooo' *pingsan ummy*


show timeee!


clap clap clap


haaaa habish daaaa


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
last but not leasttttt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

eh tetibe. rindu nak jalan jalan lagiiiii. rindu melbourne.
please abahhhhh this year kite ronggeng lagi eh eh ehhhhhh :p








Feb 9, 2012

setahun enambulan ♥

9.2.2012 miqael dah setahun enambulan dah. alhamdulillah :)

kijap je eh anak ummy ni besar. nak 2 tahun dahhhhh. nak adik tak? haha.

semoga anak ummy sentiasa sehat dan cergas. jadi anak solleh, dah besar jadi doktor ok. nanti ummy dah tua miqa boleh ubatkan haha. eh taklah, suka hati la miqa nak jadi ape pong tapiiiii biar la yang elok elok ye nakkkk.

happy 18months sayang!
I loved you from the very start. you stole my breath, embraced my heart




sangat suka kucing. tu nama dia SAM, kucing kat umah MIL


ni kat zoo. nanti i hapdet miqa dekat zoo hihi







Feb 8, 2012

rindu rinduan tak keruan

haha ape tajuk ntah. susah nak tarok tajuk.


sebenarnya adalah


sangat la rindu ini
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


esoknya je Miqael lahir. seb baik ummy sempat makan sakan :p


yes, i always loved being pregnant. I love the beauty a pregnant woman.
walaupun masa tu muka bulat macam belon tapi mak rasa mak sexy masa tu haha.
*ok sila pingsan*
sexy kan perot bulat bulat. suka!! hihi
alhamdulillah masa pregnant dulu takde muntah muntah ke ape ke.
semuanya baik baik aje.
Allah juga permudahkan ketika bersalin masa tu. memang nikmat bersalin tu lain.
oh tidak! sangat la rinduuuuu.
insyaAllah kalau ada rezeki, harapnya sama je macam dulu. tapi kalau lebih baik, alhamdulillah kan :)


”A mother's joy begins when new life is stirring inside... when a tiny heartbeat is heard for the very first time, and a playful kick reminds her that she is never alone”


miqael zaman baby baby :')

hot from oven. ouch! panassss

resipi udang

semua boleh makang. meh cuba meh :)


1. udang labu


bahan:


  • semestinya udang
  • bawang holland *dadu dadu*
  • bawang putih *tumbuk*
  • puree labu
  • homemade tomato sos
  • kacang peas
  • olive oil

cara:
  • tumis bawang bawang sampai naik bau
  • masukkan homemade tomato sos dan puree labu
  • masukkan kacang peas
  • dan last sekali masukkan udang
  • siap!



2. nasi goreng udang

bahan:

  • bawang holland *tumbuk*
  • bawang putih *tumbuk*
  • halia *tumbuk*
  • ikan bilis *tumbuk kasar*
  • udang
  • carrot
  • brokoli
  • nasi

cara:
  • tumis bawang bawang dan halia sampai naik bauuu
  • masukkan ikan bilis dan carrot
  • masukkan brokoli dan udang
  • masukkan nasi dan kaca kacau
  • siap sudah!