Dec 3, 2009

belanja kawen

terasa macam nak sharing sharing pasal belanja kawen. bukan niat nak menunjuk nunjuk ok, saje je supaya kawan kawan yg belom kawen dpt anggaran bajet kawen. jadi senang la korang mengumpul kan kan kan hihi.. sharing is caring! aku kan caring :p
here are the list!


Kad Kahwin (500pcs)
Jurufoto
Videografi
Mak Andam
Pelamin Fresh Flowers
Khemah (7 khemah)
Jamuan
Baju Nikah(tailor)
Baju Sanding(tailor)+kasut+veil
Baju Bertandang+aksesori(sewa)
Bunga pahar (100pcs)
Cenderahati tetamu
Hiasan bilik tidur
Deco meja pengantin
Kompang
Sistem PA & MC

TOTAL

350
1,900
duit tidak mengizinkan. alaaaaa :(. terus sdn bhd
750 (makeup nikah,sanding & bertandang)
700
1,960 (include kerusi beriben, meja, scallop)
7000 (terima kaseh mak! muakh, muakh!)
200
500
450
290
900 for 1200++guest
100
250
250
550 (for 2 days-nikah & reception)

15,900

well, jumlah ni aku rasa not too much for the wedding. macam orang lain jugak. ada tu yg sampai 30K!! tu yg grand la kan. ini yg sederhana saja. kalau korang boleh decrease lg total tu, gile hebat! aku rasa aku dh amek pakej yg murah2. aku rasa la hihi.

kepada mereka mereka yg bakal melangsungkan perkahwinan, all the best! jangan berhutang hutang sebab nak kawen. nanti nak bayar lepas kawen lg pening. saving duit untuk lepas kawen jugak. itu sgt PENTING!!! owh, lg satu, simpan duit utk honeymunnnnnnnnnn \(^_^)/

12 comments:

  1. pn meeza...
    npe i tnya fotographer u ari tu price dier letak RM2k??
    xaci!!!!!

    kt mne nk dpt hg kad mcm tu???
    hehehe.....

    tq...

    ReplyDelete
  2. bakal puan hihi..
    ini adalah kerana harga sudah naik. time tu aku book lepas aku tunang bulan 1 hari tu. pastu dlm beberapa bulan harga sudah naik. tp dun worry, sgt worth ambil mereka. berbaloi baloi! percayalah saya hihi

    kad kawen tu aku design then hantar print kt kedai kawan aku. kawan aku bukak kedai kad kawen. kalau kau nk, aku buleh kasi contact no ;)

    ReplyDelete
  3. kumpul duet tahun2 tapi abes dlm sehari je kan. haha! ya betul pn meeza kata. save duet utk lepas kawen adalah penting! hihi

    ReplyDelete
  4. hahahah! betol tu bakal perantin. kenapa la slalu sgt sale kat malaysia ni. kalau tak, tentu x boros haha! :p

    ReplyDelete
  5. tu ah pasal. aku rs OU n MV ada banyakkkk saham aku yg da invest kt sana. hahahaha

    ReplyDelete
  6. hahahah! HARUS kau ada share kt situ. kaya weyh! hihi :p

    ReplyDelete
  7. gerun plak aku tgk budget kawen ko nie..
    nak kawen ke x ek kalu cam nie?
    hu3..
    nie br belah k

    ReplyDelete
  8. owh inaku sayang, xde la gerun ok. bajet kawen aku adalah sederhana kan kan? kalau tolak duit makan tu, kau just spend 8k je kot. ish, musti kau byk menyimpan dari akuuuuuuuuuuu. kau penjimat, aku pemboros huhu

    ReplyDelete
  9. wOOOo...persediaan..persediaan..okeh..kene same2 simpan duit kan...both couple MUST have saving for wedding and the day after ..most important cam k.meeza ckp JGN BERHUTANG !!sokong2..living life after married itu adelah kepastian ! jgn berhabisan !! yaeh !!

    ReplyDelete
  10. owh, ingatkan siapa gerangan cHiQu3CHiLL itu hihi.. kan betol kan, xyah berhutang hutang. yup, setuju, setuju, jgn berhabisan utk wedding. perjalanan maseh jauh selepas kawen!

    ReplyDelete
  11. kanopi tu ade x contact number die. tq dear. =)

    ReplyDelete
  12. hi, hi! :)

    ni number kanopi tu : 0361572272 -En Azmi. recommended! harga berpatutan ;)

    btw, all the best for the wedding dear! :D

    ReplyDelete