Mar 18, 2010

saya dah nampak dah!

sekarang sudah 4 bulan 2 minggu. perot dah bulat sikit. yay!! baru la merasa seperti ibu mengandung, sudah ada perot.

seperti biasa, tiap kali checkup mesti doc check berat, tekanan darah and yang paling best adalah scan baby! tu je part yang tak sabar. macam nak beli je machine ultrasound tu. tapi tak elok pon kalau scan kerap kali sebab effect kat otak baby. sebulan skali adalah boleh.

baby sedang berposing! tangan beria kt atas, kaki gerak gerak tak nak duduk diam. tengah tengah syok tengok baby, tetibe doktor bersuara "haaaa, saya dah nampak dah"

me: "nampak apa doktor?"
doc: "saya dah tau jantina baby awak" (sambil tersenyum puas)
me: "hah?! dah nampak ke doktor?"
doc: "a'ah, saya nampak dah. nak tau tak baby ape?"
me: (tak jawab pon sebab macam beria tgk kt screen. nak tgk apa yg doktor nampak tu)
doc: "haaaa nampak tak tu? yang panjang panjang tu" (macam tak sure sebenarnye doktor tu cakap panjang ke hape ntah haha. bantai aje)
me: "mana? mana doktor..?" (tak faham macamana doktor boleh nampak sedangkan aku macam tak paham tengok skrin tu. tapi encik suami dah senyum lebarrrrrrrrr)
doc: "awak dapat baby BOY!"
me: "oh, ye ke doktor?!!!!" (sambil senyum dan melihat kearah encik suami)

Encik suami pasti la gumbira sebab nama untuk anak lelaki memang dah standby. nama baby girl tak jumpa jumpa. serius, masa cari nama baby girl memang susah. padahal nama perempuan la yang banyak sedap sedap kan.

tapi mengikut naluri hati seorang ibu ini, memang dah agak dah lelaki. eceh konfiden! tapi betol, mak pon cakap ni musti anak lelaki ni. sebab mak cakap aku kasar dan pemalas haha! kasar tu tak de la tendang tendang adik ke tetibe pegi pukul mak ke. bukan tau! pemalas tu macam betol sebab nak masak pun macam berat. mandi pagi susah ok. dulu kalau bangun pagi terus je mandi. sekarang! kalau hari cuti mesti tak terus mandi punye. siap breakfast dulu haha! terok kan. berharap supaya anak nant tidak pemalas.


pandangan atas kot kalau tak silap la. kepala dan badan je nampak.
tak best sgt sebab tak clear huhu


p/s: nama baby saya sedap tau! hahah! tetibe :p

5 comments:

  1. alololoooooooooo!!! halooo baby!!

    ReplyDelete
  2. fati: hellow aunty fati ;). nant datang tengok saya bawak hadiah ok :p
    ezreen: hihi.. hye aunty ezreen! lepas ni giliran aunty pulak.

    ReplyDelete
  3. meeza: wahhh betul instinct kau!! congratssssss! hepinyaaa

    ReplyDelete
  4. ederq: kannnn...betol kan instinct aku hihi. thank u beb! muakh!

    ReplyDelete