Jul 12, 2010

kemalangan memang tidak berbau

hari khamis bersamaan 8 Julai 2010,


kejadian yang sama berulang kembali heheh
ye, memang salah aku pun. tak salah orang tu pun. tapi nak buat macamana dah nak jadi kan,kan,kan?
sekali lagi telah melanggar kereta orang! 3 bulan lepas sudah jadi, ni jadi lagi. apekahhhhh??!! kejadian 3 bulan lepas adalah kerana mengantuk tahap tak boleh nak handle punye. plus jem dan hujan pulak tu. memang la sedap je mata nak terlelap. penat tahan mata supaya tak terlelap tapi apakan daya, kengantukan itu mengatasi segala galanya. akhirnya terlelap la jugak. dan terlanggar la pula kereta depan huhu.. sedar sedar rupanya aku sudah terlanggar kereta lancer di depan itu hihi. settle kat balai pulis. insuran la jawapnya huhu dan SAMAN! owh $$$$ :'(

kali ni lagi best! kereta yg remuk kt bonet tu kan tak dibaiki lagi kan sebab kalau nak g betulkan mesti lama punya pastu nak g keje camnekah? maka biarkan dulu. biar punya biar, langgar lagi la pulak. langgar nissan sylphy pula kali ini hihi. kenapa perlu aku langgar kereta yang import2 ni ntah. nissan tu baru je 4 bulan kot. sian kat orang tu tapi nak buat macamane dh nak jadi :p. kali ni memang la bonet tu bertambah remuk plus no plat kereta juga patah dan radiator juga bocor. memang kereta tak boleh gerak dah. terpaksa tow huhu. ni pun settle kt balai pulis juga. semasa kejadian berlaku kebetulan cik shima dan kawannya lalu di tempat kejadian. maka beliau telah menolong saya hihi.. terima kasih cik shima dan kawannya!! telefon encik suami dan beliau berkata "hah? lagi sekali?". kejadian tak disangkaaaaaa! mana nak tauuuuuuuu. tapi kalau aku tak beria tengok orang kat komuter tu kompem tak jadi kejadian malang ini. menyesal sungguh! lepas settle kt balai pulis terus je encik suami bawak g klinik check baby. masa tu takot la jugak kan. sian baby, baby terkejut eh baby? sorry tau baby, lepas ni tak jadi lagi dah, mak promise k. alhamdulillah doktor scan dan baby sehat walafiat. doktor kasi mc terus. yes! esok takyah g keje, itu paling suka haha!

kereta kesayangan sudah berada di bengkel selama tak tau la berapa lama. sampai insuran settle la kot. tak best la takde kereta ni. nak g jusco pada hari jumaat susah la macamni ;p

semoga semuanya akan selesai dengan cepat dan selepas ini saya akan lebih berhati hati. dah taknak dah tengok kiri kanan. tengok depan je. fokus! fokus!


pemangsa:




mangsa keadaan:


5 comments:

  1. adoi nak buat mcm mana kan. menda dah nak jadi. tapi apa2 pun bersyukur kau tak injured. :)
    take care!

    ReplyDelete
  2. pn meeza..
    lebih berhati2 yer pd masa akan dtg..
    cian pd anak buah saya..
    terkejut2 dia tgh tido..hi3..

    ReplyDelete
  3. ederq: tu la kan, bersyukur aku ngn baby tak pape. gerun aku! neway, thanks babe! ;)
    yana: hahah! baiklah cik yana, saya akan lebih berhati hati pd masa akan datang. terima kasih cik yanaku sayang hihi

    ReplyDelete
  4. tu la kan kan? benda nak jadi kan kan? salah kan komuter siapa suh ada kat situ.. hehe

    kak lain kali hati2 ok..

    ReplyDelete
  5. hihi... tu la kan perlu salah kan komuter :p
    btw, thanks fini :)

    ReplyDelete