Jul 27, 2009

baju nikah+sanding

masih ingat entri yg ini (im getting married this year)? ok, ini adalah sambungan kpd entri itu. last saturday dh settlekan baju nikah dan sanding. yeay! setelah berhempas pulas, bersengkang mata mencari tailor2 yg baik tetapi harga tidak mahal (harus okay, agar bajet tidak lari), dzull de classique menjadi pilihan hati saya. aku rasa harga beliau adalah menepati bajet plus sgt okay aku rasa. baju nikah (chiffon beaded)+baju sanding (french lace beaded)+veil+kasut = rm600. ok kan korang? errr..ke x? kalau x worth sekali pun, silalah ckp worth pasal aku dah tempah. kasut kawen x payah pikir dah. dzull buatkan sekali guna lebihan french lace tu. otak menjadi sedikit ringan! baju nikah+sanding+kasut S.E.T.T.L.E! alhamdulillah, syukur :D

---
adalah menyesal pergi hari sabtu kerana ramai plak yg dtg situ tempah baju. kalau tau aku pegi je weekdays. plus ada sorang pompuan ni x reti reti nk saba. time aku tgh diskas2 tu la dia bebel "adik, xde orang lain ke boleh ukur? saya dtg dulu dr dia ni (jari sambil tunjuk aku)". masalahnya dtg dulu pon kalau dr td x abes2 tgk baju, mesti la org tu layan aku yg memang dh bersedia ni kan. serius, dr td memang dia ke hulu hilir tgk baju. dr incik tunang ukur baju dgn dzul sampai la turn aku ukur pulak dgn akak tu. byk kali dia kacau time aku tgh ukur baju. tension tau! pastu buat2 tgk jam tgn dia tu, kunun mcm dh lambat benar la kan. aku mcm hilang mood sikit. terus hilang idea! aku saba je la. naseb baik akak ukur tu x layan dia. hahaha padan muka. dan sorang pompuan ni pulak mana aku pegi ade je sebelah aku. nyebok2 tepi aku pastu buat muka. rimas! rupanya dtg nk amek baju. len kali ckp terus kt tokey kedai nk amek baju. ok, dh abes mengamuk dh.

next week, baju belah pihak incik tunang harus diselesaikan. yg itu sewa, xde duit dh nk beli hihii. owh ya! kad kawen juga perlu diselesaikan. tidak saba nk lihat hasil ciptaan sendiri itu haha!

p/s: berharap baju kawen tu nant sedap dipakai dan CANTEK (itu wajib). abaikan gamba busana pengantin itu, sekadar hiasan penyejuk mata heee :D

checklist :
  1. pelamin (kak nururl arbee)
  2. baju nikah (dzull)
  3. baju sanding (dzull)
  4. baju bertandang
  5. kain bridemaid
  6. makeup (kak wawa-Cleo Studio)
  7. kad kawen
  8. khemah+meja+kerusi
  9. jamuan
  10. photographer (the Photolicious)
  11. videographer
  12. hand bouquet (FOC by kak nururl arbee :))
  13. room deco (kak nururl arbee)
  14. main table deco + guest table deco (kak nururl arbee)
  15. PA system
  16. bunga pahar
  17. gift for tetamu
  18. borang nikah
  19. HIV test
  20. kompang
ok, cukup! panjang plak entri ni kan. cukup cukup, sila berhenti.

selesai.

6 comments:

  1. waaaaa lekas lekas lah kasik kad kawenn itu~~

    ReplyDelete
  2. hahah! sabar lah cik fatihiah. kad kawen belom anto print lg. sabar ye

    ReplyDelete
  3. hihi..bukan x saba kak alyn(x ngaku kunun). rasa mcm byk lg x settle pulak. takot okay. tarikh keramat adalah pd 7/11. datang bawak adiah tau,tau :p

    ReplyDelete
  4. apesal aku rs mcm penah komen tp xde. hihi. nk komen lg.
    kau tanya worth ke x kan. jawapan aku worth la weh. 2 baju kan. ada kasut segala lagi. hihihi. xepat weh kawen. x sabar!!

    ReplyDelete
  5. hahahah! bagus, komen byk2! aku suka hihi
    worth eh? ok, gud, gud! lega sket ade org ckp worth. selama ni aku sedapkan hati aku je. tq! :*
    ha'ah, kau pon! cepat kawen. kau kan lg x kesabaran haha

    ReplyDelete